اسفند ۶, ۱۳۹۷

نوآوری باز

نوآوری باز بنگاه‌ها به منظور کسب دانش فنی و فناوری بیرونی، تلاش می‌کنند که نوآوری را با انواع استراتژی‌های شبکه‌سازی مانند شبکه‌های نوآوری غیررسمی مبتنی بر […]
بهمن ۲۸, ۱۳۹۷

اکوسیستم چیست (قسمت اول)

اکوسیستم چیست و چرا همچنان در زمینه‌های اقتصادی استفاده می‌شود؟ (قسمت اول) اکوسیستم اکولوژیک، سیستمی است که از اندام‌های زنده مختلف در یک حوزه خاص تشکیل […]
بهمن ۱۵, ۱۳۹۷

تکامل مدیریت استراتژیک و روند تحقیقات مدیریت استراتژیک

تکامل مدیریت استراتژیک و روند تحقیقات مدیریت استراتژیک در قلب هر استراتژی جایگاه یابی و منابع وجود دارد. هر استراتژی می‌بایست منجر به به ایجاد یک […]
بهمن ۱۰, ۱۳۹۷

شرکت‌ها چگونه با یکدیگر رقابت می‌کنند؟

شرکت‌ها چگونه با یکدیگر رقابت می‌کنند؟ مروری کوتاه بر تاریخچه رقابت در میان شرکت‌ها از اواخر قرن ۱۹ با چند جنبش مختلف در چگونگی رقابت کردن […]
بهمن ۹, ۱۳۹۷

وابستگی‌های متقابل کلید کسب‌وکارهای تاب‌آور

وابستگی‌های متقابل کلید کسب‌ وکارهای تاب‌آور مدیران اجرائی آرزو دارند که شرکت هایشان را از هرگونه ریسک (چه ریسک طبیعی و چه ریسکی که توسط افراد […]
بهمن ۶, ۱۳۹۷

اکوسیستم استارت آپی

اکوسیستم استارت آپی اکوسیستم استارت‌آپی محیطی است که تحت تاثیر تعدادی کارآفرین و گروهی از بنگاه‌هایی قرار دارند که این بنگاه‌ها شامل استارت‌آپ‌ها و موجودیت‌هایی هستند […]
بهمن ۲, ۱۳۹۷

پورتر یا مینتزبرگ: دیدگاه کدامیک به استراتژی کاربردی تر است؟

پورتر یا مینتزبرگ: امروزه دیدگاه کدامیک به استراتژی کاربرد بیشتری دارد؟ دو نفر و تنها دو نفر هستند که ایده‌هایشان در تمامی دوره‌های MBA در سراسر […]
آذر ۱۳, ۱۳۹۵

چرا آموزش رهبری شکست می خورد؟ و در رابطه با آن چه باید کرد؟

پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک و نخستین جایزه ملی استراتژی مسئله: اگرچه شرکت های آمریکایی مبالغ هنگفتی صرف آموزش کارکنان کرده اند (۱۶۰ میلیارد دلار […]
آذر ۱۳, ۱۳۹۵

انگیزه های ایجاد اتحادهای استراتژیک (با تمرکز بر صنعت خودرو)

پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک و نخستین جایزه ملی استراتژی بر اساس تحقیقات صورت گرفته در خصوص میزان محبوبیت و بکارگیری اتحاد استراتژیک در صنعت […]
آبان ۲۳, ۱۳۹۵

خاستگاه استراتژی: بخش دوم

 پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک و نخستین جایزه ملی استراتژی بازاریابی مداوم، سهم بازار نامفهوم تعقیب سهم بازار فعالیتی بیهوده است چرا که هر شرکت […]
آبان ۲۳, ۱۳۹۵

خاستگاه استراتژی: بخش اول

 پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک و نخستین جایزه ملی استراتژی مقدمه­ ای بر خاستگاه استراتژی شاید کمتر کسی قائل به این مهم باشد که حتی […]
آبان ۲۳, ۱۳۹۵

مدل کسب و کار دگرگون ساز

فن آوری «ام‏پی‏۳» (MP3) مثال کلاسیک مناسبی است. دستگاه های پخش «ام‏پی‏۳» ظرفیت بسیار بیشتری از کاست های مغناطیسی و سی‏دی ها دارند: کاربران می توانند […]
آبان ۸, ۱۳۹۵

قدرت اغواکننده اهداف کوتاه مدت

مجله «Harvard Business Review» هر ساله بر اساس معیارهای عملکردی، مدیران‏عامل شرکت‏های موفق را رتبه‏بندی می‏نماید. این مجله در سال ۲۰۱۶ با بهبود معیارهای خود و […]
مهر ۲۸, ۱۳۹۵

معرفی کتاب Scaling Up

Scaling Up: How a Few Companies Make It…and Why the Rest Don’t اگر می‏خواهید به افراد روش جدید اندیشیدن را یاد بدهید، خود را برای آموزش […]
مهر ۲۵, ۱۳۹۵

چکیده‏ ای از گزارش موسسه جهانی مکنزی در صنعت خدمات مالی، ژوئن ۲۰۱۶ (قسمت دوم)

در قسمت اول مقاله حاضر دو چالش از چهار چالش صنعت بانکداری کشور و راه‏کارهای هر یک از دید موسسه جهانی مکنزی بررسی شد. در قسمت […]
مهر ۱۷, ۱۳۹۵

تصویر آینده

(نگاهی به مفهوم چشم انداز از منظر فرد پولاک[۱]) (معرفی کتاب) کتاب «تصویر آینده[۲]» فرد پولاک یک اثر کلاسیک در مطالعات آینده تلقی می‌شود. وی که […]
مهر ۱۷, ۱۳۹۵

چکیده‏ ای از گزارش موسسه جهانی مکنزی در صنعت خدمات مالی، ژوئن ۲۰۱۶ (قسمت اول)

موسسه جهانی مکنزی (MGI ) اتاق فکر و بازوی تحقیقاتی شرکت مکنزی است که طی ۲۵ سال فعالیت خود، با هدف کمک به راهبران کسب‌وکارها، نهادهای […]
مهر ۳, ۱۳۹۵

برای سنجش استراتژی به چه تعداد شاخص کلیدی عملکرد (Key Performance Indicator) نیاز داریم؟

چیزی که همه ما در آن خوب هستیم، اندازه‏ گیری است. اگر چیزی حرکت کند، ما میزان را به راحتی اندازه می‏گیریم. اگر چیزی حرکت نکند، […]
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵

استراتژی به مثابه گفتمان

مولفه‏ های تحلیل گفتمان فوکو گفتمان را در ارتباط با قدرت و دانش تعریف می‏کند. به عبارت دیگر از نظر فوکو گفتمان در روابط قدرت و […]