آذر ۱۳, ۱۳۹۵

چرا آموزش رهبری شکست می خورد؟ و در رابطه با آن چه باید کرد؟

مسئله: اگرچه شرکت های آمریکایی مبالغ هنگفتی صرف آموزش کارکنان کرده اند (۱۶۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵) ولی شاهد بازگشت مناسب سرمایه شان نبوده اند. […]
آذر ۱۳, ۱۳۹۵

انگیزه های ایجاد اتحادهای استراتژیک (با تمرکز بر صنعت خودرو)

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در خصوص میزان محبوبیت و بکارگیری اتحاد استراتژیک در صنعت خودروی اتحادیه اروپا، سهم اتحاد استراتژیک در صنایع مختلف مورد بررسی […]
آبان ۲۳, ۱۳۹۵

خاستگاه استراتژی: بخش دوم

۱-۳- بازاریابی مداوم، سهم بازار نامفهوم تعقیب سهم بازار فعالیتی بیهوده است چرا که هر شرکت فعال در صحنه کسب و کار، ۱۰۰% بازار خود را […]
آبان ۲۳, ۱۳۹۵

خاستگاه استراتژی: بخش اول

۱-۱- مقدمه­ ای بر خاستگاه استراتژی شاید کمتر کسی قائل به این مهم باشد که حتی رقابت هم خاستگاه زیستی داشته باشد. گویا ایزد منان تمام […]
آبان ۲۳, ۱۳۹۵

مدل کسب و کار دگرگون ساز

فن آوری «ام‏پی‏۳» (MP3) مثال کلاسیک مناسبی است. دستگاه های پخش «ام‏پی‏۳» ظرفیت بسیار بیشتری از کاست های مغناطیسی و سی‏دی ها دارند: کاربران می توانند […]
آبان ۸, ۱۳۹۵

قدرت اغواکننده اهداف کوتاه مدت

مجله «Harvard Business Review» هر ساله بر اساس معیارهای عملکردی، مدیران‏عامل شرکت‏های موفق را رتبه‏بندی می‏نماید. این مجله در سال ۲۰۱۶ با بهبود معیارهای خود و […]
مهر ۲۸, ۱۳۹۵

معرفی کتاب Scaling Up

Scaling Up: How a Few Companies Make It…and Why the Rest Don’t اگر می‏خواهید به افراد روش جدید اندیشیدن را یاد بدهید، خود را برای آموزش […]
مهر ۲۵, ۱۳۹۵

چکیده‏ ای از گزارش موسسه جهانی مکنزی در صنعت خدمات مالی، ژوئن ۲۰۱۶ (قسمت دوم)

در قسمت اول مقاله حاضر دو چالش از چهار چالش صنعت بانکداری کشور و راه‏کارهای هر یک از دید موسسه جهانی مکنزی بررسی شد. در قسمت […]
مهر ۱۷, ۱۳۹۵

تصویر آینده

(نگاهی به مفهوم چشم انداز از منظر فرد پولاک[۱]) (معرفی کتاب) کتاب «تصویر آینده[۲]» فرد پولاک یک اثر کلاسیک در مطالعات آینده تلقی می‌شود. وی که […]
مهر ۱۷, ۱۳۹۵

چکیده‏ ای از گزارش موسسه جهانی مکنزی در صنعت خدمات مالی، ژوئن ۲۰۱۶ (قسمت اول)

موسسه جهانی مکنزی (MGI ) اتاق فکر و بازوی تحقیقاتی شرکت مکنزی است که طی ۲۵ سال فعالیت خود، با هدف کمک به راهبران کسب‌وکارها، نهادهای […]
مهر ۳, ۱۳۹۵

برای سنجش استراتژی به چه تعداد شاخص کلیدی عملکرد (Key Performance Indicator) نیاز داریم؟

چیزی که همه ما در آن خوب هستیم، اندازه‏ گیری است. اگر چیزی حرکت کند، ما میزان را به راحتی اندازه می‏گیریم. اگر چیزی حرکت نکند، […]
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵

استراتژی به مثابه گفتمان

مولفه‏ های تحلیل گفتمان فوکو گفتمان را در ارتباط با قدرت و دانش تعریف می‏کند. به عبارت دیگر از نظر فوکو گفتمان در روابط قدرت و […]