چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

سازمان کنفرانس:

رئیس کنفرانس: دکتر علی دیواندری (دانشگاه تهران)

دبیر علمی کنفرانس: دکتر علی حیدری (دانشگاه تهران)

دبیر اجرایی کنفرانس: دکتر نادر سیدکلالی (دانشگاه تهران)

محورهای کنفرانس:

۱-  رهبری، تصمیم گیری، هوشمندی و تفکر استراتژیک

۲- آینده نگاری و توسعه چشم انداز در سطح ملی، صنعت و بنگاه

۳- سیاستگذاری در سطوح ملی، منطقه­ای و بخشی

۴- استراتژی های رقابت، همکاری و هم رقابتی

۵- مدیریت استراتژیک در شرکت های چند کسب و کاره و هلدینگ

۶- استراتژی سرمایه انسانی، دارایی های نامشهود و سازمان یادگیرنده

۷- توانمندیهای پویا، استراتژی تکنولوژی و نوآوری و مدل کسب و کار

۸- مدیریت استراتژیک در عمل: تدوین استراتژی، همراستاسازی، پیاده سازی، ارزیابی و مباحث رفتاری استراتژی

۹- حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی

محور ویژه کنفرانس چهارم: توسعه دانش و تجارب مدیریت استراتژیک با بهره گیری از علوم شناختی

زمان برگزاری:

۱۶ و ۱۷ آذر ۱۳۹۵

کنفرانس چهارم، برای نخستین بار به صورت بین المللی برگزار شد.

محل برگزاری:

سالن اجتماعات الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و سالن­های جنبی

زبان برگزاری کنفرانس:

انگلیسی و فارسی (دوزبانه)

کمیته علمی:

تعداد ۴۶ نفر عضو کمیته علمی شامل ۲۴ نفر از اعضاي هیات علمی دانشگاه تهران، ۱۲ نفر از اعضاي هیات علمی ۱۲ دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز علمی معتبر داخلی، و ۱۰ نفر از اعضاي هیات علمی ۱۰ دانشگاه و مرکز علمی معتبر بین المللی

رویه پذیرش:

بصورت دو مرحله­ ای، که در مرحله اول تعداد ۲۹۴ مورد خلاصه مقاله (فارسی و لاتین) دریافت شد. در مرحله دوم ۱۲۰ مقاله (فارسی و لاتین) دریافت شد. در نهایت ۳۴ مقاله پذیرفته شد (۲۹ مقاله فارسی و ۵ مقاله لاتین)

تعداد مقالات پذیرفته شده:

۳۴ مقاله پذیرفته شد (۲۹ مقاله فارسی و ۵ مقاله لاتین) که از این تعداد، ۱۱ مقاله به صورت شفاهی ارائه شدند. کلیه مقالات پذیرفته شده در کتابچه کنفرانس به چاپ رسیدند و در وبسایت کنفرانس هم قرار گرفتند. مقالات کنفرانس برای نخستین بار در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC)، پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) و Google Scholar هم نمایه شدند.

تعداد سخنرانان:

۱۷ سخنران که ۱۰ سخنرانی در روز اول و ۷ سخنرانی در روز دوم برگزار شد.

۱۲ سخنران داخلی و ۵ سخنران بین­المللی بودند.

تعداد پانل های تخصصی برگزار شده:

تعداد ۴ پانل تخصصی صنعت محور به شرح ذیل برگزار شد:

۱- توسعه همکاری های راهبردی بین المللی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

۲- نوآوری در مدل های کسب و کار صنعت خدمات مالی

۳- اتحادهای راهبردی در صنعت خودرو ایران: فرصت ها و چالش ها

۴- راهبردهای توسعه صنعت گردشگری در کشور

این پانل ها با مشارکت ۱۷ نفر شامل ۵ عضو هیأت علمی دانشگاه­ها و مراکز علمی معتبر داخلی، ۲ عضو دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر خارجی، و ۱۰ صاحبنظر، مدیرعامل یا مدیر ارشد از سازمان­های بخش عمومی و کسب­وکار ایران برگزار شد.

ضمناً معرفی و تقدیر از مقالات برگزیده کنفرانس نیز بخش دیگری از برنامه کنفرانس چهارم را تشکیل می داد.

تعداد کارگاه های تخصصی:

۳ کارگاه که توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه­های داخل کشور برگزار شد.

عناوین کارگاه ها:

۱- کارگاه سنجش تفکر استراتژیک توسط دکتر نادر سیدکلالی

۲- کارگاه استراتژی های تجاری سازی در شرکت های نوپا توسط دکتر مهدی محمدی

۳- کارگاه طراحی مدل کسب وکار توسط دکتر محمد ابویی

۴- کارگاه اجرای استراتژی با استفاده از شبیه سازی کسب وکار توسط آقایان هاشمی، موسوی و کاویانی

تعداد شرکت کنندگان در کنفرانس:

۵۰۰ نفر

حامیان کنفرانس:

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، بانک ملت، مؤسسه اعتباری ثامن، شرکت تأمین سرمایه نوین، بیمه پارسیان، مؤسسه بین المللی توسعه دانش فردای ایرانیان، گروه مالی ملت، گروه صنعتی گلرنگ