چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

  • سازمان کنفرانس

    رئیس کنفرانس: دکتر علی دیواندری (دانشگاه تهران)

    دبیر علمی کنفرانس: دکتر علی حیدری (دانشگاه تهران)

    دبیر اجرایی کنفرانس: دکتر نادر سیدکلالی (دانشگاه تهران)

  • محورهای کنفرانس

    1-  رهبری، تصمیم گیری، هوشمندی و تفکر استراتژیک

    2- آینده نگاری و توسعه چشم انداز در سطح ملی، صنعت و بنگاه

    3- سیاستگذاری در سطوح ملی، منطقه­ای و بخشی

    4- استراتژی های رقابت، همکاری و هم رقابتی

    5- مدیریت استراتژیک در شرکت های چند کسب و کاره و هلدینگ

    6- استراتژی سرمایه انسانی، دارایی های نامشهود و سازمان یادگیرنده

    7- توانمندیهای پویا، استراتژی تکنولوژی و نوآوری و مدل کسب و کار

    8- مدیریت استراتژیک در عمل: تدوین استراتژی، همراستاسازی، پیاده سازی، ارزیابی و مباحث رفتاری استراتژی

    9- حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی

    محور ویژه کنفرانس چهارم: توسعه دانش و تجارب مدیریت استراتژیک با بهره گیری از علوم شناختی

  • زمان برگزاری

    16 و 17 آذر 1395

    کنفرانس چهارم، برای نخستین بار به صورت بین المللی برگزار شد.

  • محل برگزاری

    سالن اجتماعات الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و سالن­های جنبی

  • زبان برگزاری کنفرانس

    انگلیسی و فارسی (دوزبانه)

  • کمیته علمی

    تعداد 46 نفر عضو کمیته علمی شامل 24 نفر از اعضاي هیات علمی دانشگاه تهران، 12 نفر از اعضاي هیات علمی 12 دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز علمی معتبر داخلی، و 10 نفر از اعضاي هیات علمی 10 دانشگاه و مرکز علمی معتبر بین المللی

  • رویه پذیرش

    بصورت دو مرحله­ ای، که در مرحله اول تعداد 294 مورد خلاصه مقاله (فارسی و لاتین) دریافت شد. در مرحله دوم 120 مقاله (فارسی و لاتین) دریافت شد. در نهایت 34 مقاله پذیرفته شد (29 مقاله فارسی و 5 مقاله لاتین)

  • تعداد مقالات پذیرفته شده

    34 مقاله پذیرفته شد (29 مقاله فارسی و 5 مقاله لاتین) که از این تعداد، 11 مقاله به صورت شفاهی ارائه شدند. کلیه مقالات پذیرفته شده در کتابچه کنفرانس به چاپ رسیدند و در وبسایت کنفرانس هم قرار گرفتند. مقالات کنفرانس برای نخستین بار در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC)، پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) و Google Scholar هم نمایه شدند.

  • تعداد سخنرانان

    17 سخنران که 10 سخنرانی در روز اول و 7 سخنرانی در روز دوم برگزار شد.

    12 سخنران داخلی و 5 سخنران بین­المللی بودند.

  • تعداد پانل های تخصصی برگزار شده

    تعداد 4 پانل تخصصی صنعت محور به شرح ذیل برگزار شد:

    1- توسعه همکاری های راهبردی بین المللی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

    2- نوآوری در مدل های کسب و کار صنعت خدمات مالی

    3- اتحادهای راهبردی در صنعت خودرو ایران: فرصت ها و چالش ها

    4- راهبردهای توسعه صنعت گردشگری در کشور

    این پانل ها با مشارکت 17 نفر شامل 5 عضو هیأت علمی دانشگاه­ها و مراکز علمی معتبر داخلی، 2 عضو دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر خارجی، و 10 صاحبنظر، مدیرعامل یا مدیر ارشد از سازمان­های بخش عمومی و کسب­وکار ایران برگزار شد.

    ضمناً معرفی و تقدیر از مقالات برگزیده کنفرانس نیز بخش دیگری از برنامه کنفرانس چهارم را تشکیل می داد.

  • تعداد کارگاه های تخصصی

    3 کارگاه که توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه­های داخل کشور برگزار شد.

  • عناوین کارگاه ها

    1- کارگاه سنجش تفکر استراتژیک توسط دکتر نادر سیدکلالی

    2- کارگاه استراتژی های تجاری سازی در شرکت های نوپا توسط دکتر مهدی محمدی

    3- کارگاه طراحی مدل کسب وکار توسط دکتر محمد ابویی

    4- کارگاه اجرای استراتژی با استفاده از شبیه سازی کسب وکار توسط آقایان هاشمی، موسوی و کاویانی

  • تعداد شرکت کنندگان در کنفرانس

    500 نفر

  • حامیان کنفرانس

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، بانک ملت، مؤسسه اعتباری ثامن، شرکت تأمین سرمایه نوین، بیمه پارسیان، مؤسسه بین المللی توسعه دانش فردای ایرانیان، گروه مالی ملت، گروه صنعتی گلرنگ