• تاریخچه کنفرانس مدیریت استراتژیک

کنفرانس مدیریت استراتژیک با بیش از ده سال سابقه برگزاری، جایگاه ویژه‌ای در بین کنفرانس‌های معتبر ایران دارد. چند سالی است این کنفرانس با جهت گیری علمی و آکادمیک توسط دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به صورت سالیانه برگزار می‏گردد.

. اولین کنفرانس مدیریت استراتژیک

نگاهی به پیشینه برپایی کنفرانس سالیانه مدیریت استراتژیک در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نشان می‌دهد نخستین کنفرانس سالیانه با محوریت دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در ایران درتاریخ 15 و 16 آبان ماه 1392 با حضور اساتید، پژوهشگران و متخصصان در تاریخ حوزه مدیریت استراتژیک برگزار شد.

  1. دومین کنفرانس مدیریت استراتژیک

در سال 1393 برگزاری کنفرانس مدیریت استراتژیک تحت عنوان «کنفرانس سالیانه مدیریت استراتژیک» با محوریت «نوآوری و پویایی کسب و کار» در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران مصوب و در تاریخ 27 و 28 آبان ماه 1393 برگزار شد و از آن پس با ایجاد شدن دبیرخانه دائمی، مقرر شد که این کنفرانس در پاییز هر سال توسط دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار گردد.

  1. سومین کنفرانس مدیریت استراتژیک

سومین کنفرانس مدیریت استراتژیک در تاریخ 24 و 25 آذرماه 1394در سالن اجتماعات الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و سالن­های جنبی برگزار شد.

  1. چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

چهارمین کنفرانس سالیانه مدیریت استراتژیک در روزهای 16 و 17 آذر ماه سال 1395 با ساختاری متفاوت و برای نخستین بار به صورت بین المللی و تحت عنوان «چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک» برگزار شد که مانند سال های پیش با استقبال گسترده علاقمندان استراتژی همراه شد.

  1. پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک در روزهای 4 و 5 بهمن ماه سال 1397 در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما (روز اول) و در تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران (روز دوم) برگزار شد.

  1. اولین کنفرانس مدیریت استراتژیک

سازمان کنفرانس

عنوان کنفرانس: کنفرانس سالیانه مدیریت استراتژیک

رئیس کنفرانس:  دکتر رضا راعی (دانشگاه تهران)

دبیر علمی کنفرانس: دکتر مجتبی امیری (دانشگاه تهران)

دبیر اجرایی کنفرانس:  دکتر طاهر روشندل (دانشگاه تهران)

محورهای کنفرانس

  • تفکر استراتژیک
  • آینده نگاری و آینده پژوهی
  • مدیریت استراتژیک سازمانهای هولدینگ
  • مدیریت استراتژیک منابع انسانی
  • مدیریت استراتژیک دانش
  • مدیریت استراتژیک بازار
  • مدیریت استراتژیک برند
  • مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات
  • مدیریت استراتژیک پروژه
  • مدیریت پیمانهای استراتژیک
  • مدیریت استراتژیک ریسک
  • جاری سازی (پیاده سازی) استراتژی و همسوسازی استراتژیک
  • کنترل استراتژیک و کنترل استراتژی
  • کارت امتیازی متوازن (BSC)
  • مدیریت استراتژیک و عملکرد
  • هوشمندی کسب وکار
  • مدیریت تحولات استراتژیک
  • مدل های کسب وکار (نمای جریان ارزش)
  • یادگیری سازمانی
  • استراتژی اقیانوس آبی
  • مدیریت استراتژیک در شرایط بحران و رکود
  • تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک در شرایط عدم قطعیت
  • مدیریت استراتژیک در سازمانهای دولتی
  • آمادگی استراتژیک
  • عارضه یابی استراتژیک
  • نوآوری استراتژی

 

 

زمان برگزاری

15 و 16 آبان ماه 1392

محل برگزاری

سالن اجتماعات الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و سالن­های جنبی

زبان برگزاری کنفرانس

فارسی

کمیته علمی

تعداد 14 نفر عضو کمیته علمی که همگی آنها از اعضاي هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بودند.

رویه پذیرش مقاله

یک مرحله ­اي که طی آن تعداد 142 مورد مقاله دریافت شد.

تعداد مقالات پذیرفته شده

39 مورد پذیرش مقاله شامل 9 مورد ارائه شفاهی و 30 مورد بصورت پوستری .

تعداد سخنرانان

13 سخنرانی تخصصی که همگی آنها توسط سخنرانان داخلی ارائه شد.

تعداد شرکت کنندگان در کنفرانس

485 نفر

حامیان کنفرانس

بانک ملت ، بانک پاسارگاد ، شرکت مانی ، موسسه آموزش عالی آزاد بهار، شرکت چرم درسا، شرکت مانی

  1. دومین کنفرانس مدیریت استراتژیک

سازمان کنفرانس

عنوان کنفرانس: کنفرانس سالیانه مدیریت استراتژیک

رئیس کنفرانس: دکتر علی دیواندری (دانشگاه تهران)

دبیر علمی کنفرانس: دکتر علی حیدری (دانشگاه تهران)

دبیر اجرایی کنفرانس: دکتر حسین صفری (دانشگاه تهران)

محورهای کنفرانس

  • کارآفرینی استراتژیک
  • مدیریت تحول استراتژیک
  • رهبری و تفکر استراتژیک
  • سرمایه ­های فکری استراتژیک
  • هوشمندی استراتژیک کسب­ وکار
  • استراتژی­های همکاری و مشارکت
  • قابلیت­های پویا و نوآوری استراتژیک
  • استراتژی­های رقابتی و رقابت ­پذیری
  • مسئولیت اجتماعی و پایداری کسب ­وکار

زمان برگزاری

27 و 28 آبان ماه 1393

 

محل برگزاری

سالن اجتماعات الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و سالن­های جنبی

زبان برگزاری کنفرانس

فارسی

کمیته علمی

تعداد 32 نفر شامل 18 نفر از اعضاي هیات علمی دانشگاه تهران، 12 نفر از اعضاي هیات علمی 10 دانشگاه و مرکز علمی معتبر داخلی و 2 نفر از 2 مرکز علمی بین المللی.

رویه پذیرش مقاله

یک مرحله ­اي که طی آن تعداد 415 مورد مقاله دریافت شد.

تعداد مقالات پذیرفته شده

55 مورد پذیرش مقاله شامل 2 مورد چاپ در نشریه علمی- پژوهشی، 11 مورد ارائه شفاهی،19 مورد ارائه پوستر و 25 مورد صرفا چاپ در مجموعه مقالات کنفرانس.

تعداد سخنرانان

15 سخنرانی تخصصی که 13 مورد توسط سخنرانان داخلی و 2 مورد آن توسط سخنرانان بین­ المللی ارائه شد.

تعداد کارگاه های تخصصی

5 مورد که 4 مورد توسط مدعوین داخلی و 1 مورد آن توسط مدعوین بین ­المللی ارائه شد.

عناوین کارگاه ها

  • استفاده از شبیه سازي براي آموزش استراتژیک و توسعه تفکراستراتژیک
  • تحلیل محیط کسب ­وکار
  • تبیین استراتژي توسعه محصول جدید با رویکرد نوآوري باز در شرکت ایران خودرو
  • ارزیابی شایستگی تفکر استراتژیک در مدیران
  • مهارت تفکر استراتژیک: حلقه گمشده در تدوین استراتژي

تعداد شرکت کنندگان در کنفرانس

423 نفر

حامیان کنفرانس

بانک پارسیان، بانک ملت، هلدینگ استیل آذین ایرانیان، بیمه پارسیان، ردبول، مؤسسه مدیران جوان پویا

  1. سومین کنفرانس مدیریت استراتژیک

سازمان کنفرانس

رئیس کنفرانس: دکتر علی دیواندری (دانشگاه تهران)

دبیر علمی کنفرانس: دکتر علی حیدری (دانشگاه تهران)

دبیر اجرایی کنفرانس: دکتر حسین صفری (دانشگاه تهران)

 

محورهای کنفرانس

  • رهبری، تصمیم گیری، هوشمندی و تفکر استراتژیک
  • استراتژی های رقابت و همکاری
  • مدیریت استراتژیک در شرکت های چند کسب و کاره و هلدینگ
  • استراتژی سرمایه انسانی، دارایی های نامشهود و سازمان یادگیرنده
  • استراتژی تکنولوژی، نوآوری، کارآفرینی و مدل کسب و کار
  • مدیریت استراتژیک در عمل: همراستاسازی، پیاده سازی، ارزیابی و مباحث رفتاری استراتژی
  • حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی

زمان برگزاری

24 و 25 آذرماه 1394

محل برگزاری

سالن اجتماعات الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و سالن­های جنبی

زبان برگزاری کنفرانس

فارسی

کمیته علمی

تعداد 30 نفر عضو کمیته علمی شامل 20 نفر از اعضاي هیات علمی دانشگاه تهران، 8 نفر از اعضاي هیات علمی 7 دانشگاه و مرکز علمی معتبر داخلی و 2 نفر از اعضاي هیات علمی 2 مرکز علمی بین المللی

رویه پذیرش مقاله

بصورت دو مرحله­ ای، که تعداد 266 مورد خلاصه مقاله دریافت شد.

تعداد مقالات پذیرفته شده

27 مورد پذیرش مقاله، که 5 مورد ارائه شفاهی و 22 مورد صرفاً چاپ در مجموعه مقالات کنفرانس

تعداد سخنرانان

10 سخنرانی که 7 مورد توسط سخنرانان داخلی و 3 مورد آن توسط سخنرانان بین ­المللی ارائه شد.

تعداد پانل های تخصصی برگزار شده

2 مورد شامل پانل صنعت خدمات مالی و پانل آموزش عالی با مشارکت 9 نفر از اعضاي هیات علمی دانشگاه­ها و مراکز علمی و شرکت­هاي داخلی و 1 نفر از اعضاي هیات علمی دانشگاه­هاي خارج از کشور.

تعداد کارگاه های تخصصی

3 مورد که 2 مورد آن توسط مدعوین داخلی و 1 مورد توسط مدعوین بین­ المللی ارائه شد.

عناوین کارگاه ها

بازآفرینی استراتژی کسب ­وکار، نقش شاخص­های کلیدی عملکرد در جاری­ سازی استراتژی، Value Chain Design

تعداد شرکت کنندگان در کنفرانس

359 نفر

حامیان کنفرانس

بانک گردشگری، بانک انصار، بیمه پارسیان، انجمن بین المللی مدیران ایرانی، صباویژن

. چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

زمان برگزاری

16 و 17 آذر ماه سال 1395

محل برگزاری

سالن اجتماعات الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و سالن­های جنبی

زبان برگزاری کنفرانس

فارسی و انگلیسی

حوزه های تحت پوشش

استراتژی و مدیریت استراتژیک

برگزار کننده

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

اهداف کنفرانس

  • ارتقا، توسعه و ترویج دانش مدیریت استراتژیک
  • تعامل و تبادل تجارب پژوهشگران و متخصصان حوزه مدیریت استراتژیک
  • تبیین اهمیت مدیریت استراتژیک و ترغیب سازمان ها و شرکت ها به بذل توجه به آن
  • معرفی آخرین دستاوردها و تجربیات پژوهشی و کاربردی در زمینه مدیریت استراتژیک

محورهای کنفرانس

محورهای اصلی:

  • رهبری، تصمیم گیری، هوشمندی و تفکر استراتژیک
  • آینده نگاری و توسعه چشم انداز در سطح ملی ، صنعت و بنگاه
  • سیاستگذاری در سطوح ملی ، منطقه ای و بخشی
  • استراتژی های رقابت، همکاری و هم رقابتی
  • مدیریت استراتژیک در شرکت های چند کسب و کاره و هلدینگ
  • استراتژی سرمایه انسانی دارایی های نامشهود و سازمان یادگیرنده
  • توانمندیهای پویا، استراتژی تکنولوژی و نوآوری و مدل کسب و کار
  • مدیریت استراتژیک در عمل: تدوین استراتژی، همراستاسازی ، پیاده سازی، ارزیابی و مباحث رفتاری استراتژی
  • حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی

محور ویژه:

توسعه دانش و تجارب مدیریت استراتژیک با بهره گیری از علوم شناختی

پانل های تجارب و چالش ها :

  • اتحادهای راهبردی در صنعت خودرو ایران: فرصت ها و چالش ها
  • توسعه همکاریهای راهبردی بین المللی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • نوآوری در مدل های کسب و کار صنعت خدمات مالی
  • راهبردهای توسعه صنعت گردشگری در کشور